czwartek, 29 marca 2012

Kolektor słoneczny płaski - budowa


Jak dowiedzieliście się z poprzedniego artykułu kolektory wcale nie są nowym urządzeniem. Jednak technologia ich wytwarzania zmieniła się diametralnie. W dzisiejszych czasach większość urządzeń elektronicznych wytwarzanych jest w Chinach, dlatego też jako gospodarka typowo importowa, jesteśmy narażeni na wahania koniunktury na rynku azjatyckiego tygrysa. Chcąc uzyskać naprawdę pewny produkt powinniśmy zatem zdecydować się na zakup polskiego kolektora. Będziemy mieć wtedy gwarancję, że w razie awarii nie zostaniemy zostawieni sami sobie, a sam produkt polski, przynajmniej wg. mnie, jest o wiele lepszej jakości niż produkt chiński. Po pierwsze nie składa go osoba pracująca niewolniczo lub za porcję jedzenia, dlatego też motywacja do pracy jest o wiele większa, a i efekt tejże pracy jest lepszy.
No ale do rzeczy. Jak zbudowany jest kolektor słoneczny płaski*?
źródło: http://www.eioba.pl
Składa się on z 4 podstawowych części:
  • obudowy (aluminium, stal itp.),
  • absorbera (blacha miedziana pokrytą selektywną powłoką),
  • szyby solarnej ochraniającej absorber przed uszkodzeniem (przezroczysta osłona przepuszczająca do absorbera promieniowanie krótkofalowe w szerokim zakresie),
  • wymiennika ciepła (rurki miedziane połączone lutem z absorberem),
  • izolacji (wełna mineralna lub pianka poliuretanowa)
O kolektorze próżniowym mowa w kolejnym artykule.

*o innych typach mowa w kolejnych artykułach

8 komentarzy:

  1. Ja wykorzystałam do instalacji solarów przewód ydyp do podłączenia i już prawie 10 lat i kolektory działają elegancko

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolektory słoneczne pozwalają oszczędzić wiele pieniędzy. Sam zdecydowałem się na instalację kolektorów w marcu zeszłego roku. Natrafiłem na stronę wrocławskiej firmy InstalTechnik/, u której zamówiłem panele i montaż. Wszystko poszło bardzo sprawnie i po niecałym roku widzę duże oszczędności w ogrzewaniu

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety ja takich rozwiązań jeszcze u siebie nie mam, ale na poważnie zastanawiam się nad instalacją. Mimo wszystko bardzo spodobał mi się wpis https://poprostuenergia.pl/awarie-pradu-gdzie-zglosic-awarie-pradu-w-naszym-domu/ gdzie bardzo dokładnie określono co należy robić w przypadku powstania awarii prądu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Również trochę myślałam o kolektorach, ale finalnie i tak zdecydowałam się na wybór fotowoltaiki i tego wcale nie żałuję. Chociaż wiem, że firma http://inovativ.pl/ która zakładała u mnie instalację fotowoltaiczną, na pewno poradziłaby również sobie z kolektorami słonecznymi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też właśnie kilka rozwiązań brałam pod uwagę, ale ostatecznie raczej skorzystam z firmy https://www.liderbudowlany.pl/wizytowka/instalacje/energia-ekologiczna/sunvival-energy-sp-z-o-o/ i założę instalację fotowoltaiczną w swoim nowym domu. Bardzo mi zależy na oszczędnym i ekologicznym rozwiązaniu

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również jakoś za bardzo się nad tym nie zastanawiałem i jestem zdania, że bardzo ważnym jest to aby zawsze mieć kontakt do sprawdzonego elektryka. Sam najczęściej korzystam z oferty http://www.elektryk-krakow.pl/oferta gdyż prace elektryczne zawsze muszą być wykonane na najwyższym poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z racji na ceny prądu u mnie chyba lepszym rozwiązaniem będzie montaż fotowoltaiki. Kolektory są tańsze ale dają mniej możliwości. A na fotowoltaikę można uzyskać dofinansowanie, na https://fiberlink.pl/fotowoltaika/finansowanie-dla-klientow-indywidualnych/ znalazłam takie informacje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedy potrzebowałem pilnej pomocy elektrycznej w moim domu, skorzystałem z usług https://anluks.pl/ i byłem niezwykle zadowolony. Elektryk przybył szybko, był profesjonalny i dokładny. Rozwiązał problem z moją instalacją elektryczną sprawnie i skutecznie. Jego wiedza i umiejętności były imponujące. Zdecydowanie polecam tę firmę każdemu, kto potrzebuje niezawodnych usług elektrycznych.

    OdpowiedzUsuń